fredag 21 oktober 2011

22:28

Tjenare mannen, jag jobbar i en bar å ser ut som en clown, med 40 graders feber och spya, welcome to London babe, welcome!!!

Jävlar vilken dag jag har haft alltså, fy fan säger jag bara. Jag vet att oavsett om ni inte vill eller vill höra så skall ja förklara för er hur underbart jag haft de och vad som hänt!

För de första vill jag bara berätta hur jävla stolt och nöjd jag är över mig själv, hade detta varit jag för 1 år sedan så hade jag aldrig suttit här i London i MITT egna rum, med MITT egna jobb vid MIN egna dator! Kan ni fatta I MADE IT!! Nu har jag fått jobb på en utav Londons bästa barer/nattklubbar och klarat av att göra ett trial shift när jag har 40 graders feber och legat och spytt hela jävla dagen.. fy fan säger jag bara!

Trial shiftet var de värsta jag gjort i hela mitt liv, jag åkte dit och trodde att de med lite sympati skulle låta mig få åka hem igen och komma tillbaka på måndag ( i och med att jag var så sjuk som jag var). Men nej då, som jag vi detta laget borde har lärt mig så fungerar inte LONDON så, här e de bara PANG BOM som gäller. Och så var de här med, inkastad i baren med en barmaneger precis bakom hörnet som står och antecknar allt jag gör. ( jag höll på och bryta i hop, värsta jag gjort i hela mitt liv, trodde seriöst jag skulle dö ) Ååå då vill jag bara påpeka att klockan var 17:30 å de var fucking så mycket att göra så jag höll på att få flippet!! Barmanegern skrek på mig, tjejerna i baren var rena bitchar å då menar jag bitchar!! Knuffade mig hit å dit, jag bara ge mig en chans åtminstonde!? Hällde upp rött vin med korken kvar på flaskan, haha men de var den största tabben, å sedan att ja råkade hälla upp ett glas med öl helt fel, har ju aldrig jobbat med flatöl. Så annars så skötte jag mig faktiskt bra, fick en beställning på 4 drinkar & 2 långdrinks å någon öl samtidigt som gick bra, så ja e nöjd!! De värsta är när man skall slå in allt i kassan, men jag löste de hyffsat bra!!

Efter 1,5h timme i helvetet så var de klart! ( fattar inte hur ja klarade de, men de gjorde jag )
Barmanegern tog med mig ner i omklädningsrummet och så började snacket! Om jag var nervös? Öööh ja!! Men de visade sig att hon totaly älskade mig och bara var en ren bitch för att pressa mig, ( phuu ) dock sa hon att ja kommer till å tycka att hon e en ren bitch åt mig de första 3 månaderna, de ser jag verkligen fram emot. NOT!!

Trodde aldrig ja skulle få jobbet, men de fick jag!! Så nu skall typ påbörja min väg mot att bli en grym bartender!

Manegerns sista ord: - Om du vill så kommer jag lätt klara av att göra dig till en utav Londons bästa bartenders, it´s your call!!

ARE U IN?

YES I´M IN.

Inga kommentarer: