söndag 9 oktober 2011

20:12

Tänkte börja skriva i bloggen lite mer specifikt hur de går med jobb och lägehetssökande. Kanske kan va kul för er att höra!

Dag 1 jobbsökande - Idag mejlade jag ut mitt Cv till två ställen varav ett var en riktigt najs nattklubb och de andra stället var en barskola på 1 vecka som hjälper än direkt att komma in på mega fina klubbar i centrala london. Självaste utbildnigen kan ja känna vara skön att gå då man får lära sig allt som har med betalningar, beställnigar och mynt och kundhantering att göra. Har ju aldrig jobbat så i bar med kassa på de sättet å londonbor har ju andra drinkar för sig. Men kan de klara att lära ut nybörjare på 1 vecka så fan skall ja klara de om gått 1 månad innan.Juste därför jag ville ansöka dit. Tror ni inte jag får svar av båda ställerna samma dag som ja sökt? Skall på intervju i morgon för skolan, och den andra klubben ville ha in mig idag på provjobb, tackade nej pga kort varsel typ å bad om imorgon istället med så får se vad för svar ja får. Men nu börjar lugnet ändå lägga sig om jag verkar vara såhär attraktiv på jobbmarknade. Vi får helt enkelt se!
Dag 1 lägenhetsökande - Inget speciellt har hänt på denna nivån förutom att jag har kollat ut 4 lägenheter vi skall ringa på imorgon, wish us luck. Kan dock bli svårt om jag skall på interjun men de löser sig, visningarna kan man ju ta andra dagar.



Dagen tillbrigades med Sofia och avslutas även hemma hos Sofia och Helena. Tanken var egentligen att jag skulle gå ut med Angie idag men hon fick andra planer och hennes mobil lika så, haha den dog så jag blev fast här i adelgate men de gör mig inte så mycket att få sova i ett eget rum med en dubbelsäng å dush istället för att ligga och knö i ett litet rum på hostellet.


Vi kom på en lysande idée eller vi och vi, Sofia kom på att vi kunde gå på Marknad och det var hur mysigt som helst, små gränder och 100tals stånd med mat, kläder, kakor och godis. Jätte mysigt och massor med spännande folk och kulturer. Glad att vi åkte dit och fick se lite andra sidor av London.


Cookies

Sofia vid ett av alla 100tals stånd med våra färskpressade juicer, dame it de var jävligt goda! Dock lyckade sofia plocka på sig en sur lemonade men jag var lycklig som fick smutta på en jordgubb/kiwi muums.


En av alla cooola gränder.. pose it.


Fanns mat frå hela världen, Kina mat japansk mat, thai, mexicansk aaa listan kan göras långt. Riktigt coolt och se, och gud va gott de luktadeeeeeeee


Trötta, mätta och belåtna gick vi hem till deras cribe och satte oss ner med de goda nedanför och chillade på en film och nu sitter jag på rummet och skall strax lägga mig för upstigning kl 05:00. Måste till hostellet. Yeah kul.


Good Night


Ser förreten att ni är många som läser min blogg nu när ja uppdaterar så fitigt, lämna gärna en liten hälsning. Nu får ni ju massa upptates av mig då vill jag ha något tillbaka :)


Inga kommentarer: