lördag 7 april 2012

19:00

Sekunder blir till minuter, minuter blir till timmar, timmar blir till dagar, dagar blir till år. Ta vara på de man har, hur svårt kan det va? Lita på folk som vänder dig ryggen mot så fort du inte räcker till. Våga älska och vinna på samma gång. Impossible. Vi går inte sönder vi dör inte så fort. Vem bröt regel nummer ett? Förvirrad som en nål i en höstack. Våga vinna våga tänka stort som ett enda jävla stort konstverk. Målat med penna papper tårar och blod. Vem gav världen de jag inte gjort. Hur länge orkar man hålla uppe ett hopp. Hoppet är de sista som lämnar människan. Men vad lämnar i så fall först... Tänka steget före alla andra. Mår som man mår ser de man får. Jag kan inte sova som ja brukade kan inte andas som jag gjorde, jag kan inte hjälpa mig själv som förr. Allt jag försöker göra går i kross drömmar blir till damm, damm som blås bort lika lätt som en fjäders dropp från den´s kropp. Vem skall sluta pressa mig, kan du sluta tro att jag är den personen jag inte är, stark som en nål, det jag sytt ihop är det jag står på nu. En framtid jag inte har någon aning om hur den kommer sluta. En början på något nytt, svåraste jag gjort i hela mitt liv. När skall de bli min tur att få sväva på moln? Folk lämnar mig men utan att säga hej då på rätt sätt. På kvällarna kommer dem sedan och hälsar på. Jag vet att ni finns, ni finns. Ni finns vid min sida. Snälla hjälp mig då.

Inga kommentarer: